Klíčová aktivita „Podpora gramotností", část „Matematická gramotnost” je realizována v rámci projektu Implementace KAP JMK II, registrační číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/
Praktická reflexe v portfoliu: Evaluace a hodnocení
Na tomto setkání se zaměříme na praktické možnosti využití technik reflexe v portfoliu, jak portfolio evaluovat a hodnotit. Máme pro Vás připraveny metody a postupy k reflexi období (roční/ pololetní zhodnocení) a také metodu pro využití portfolia při volbě VŠ. Vše sebezkušenostně a zpracováno do praktických pracovních listů.
Termín konání: 1. 2. 2023
Lektorky: Petra Šnepfenbergová, Veronika Kirchnerová
Dne 2. 2. 2032 od 8:30 hodin se na SZŠ Brno, Jaselská uskuteční v rámci projektu iKAP JMK II s registračním číslem CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0017177 odborná konference s názvem Ošetřovatelství – pestrost oboru v kontextu doby.
Program konference:
8:30 prezence
8:50 Zahájení odborné konference
PhDr. Zuzana Číková, ředitelka školy
9:15 - 12:20
Mechanická srdeční podpora - telemonitoring pacientů
Mgr. Zdeňka Doležalová, všeobecná sestra na JIP, Centrum kardiovaskulární a transplantační chirurgie Brno
Krizová intervence a včasná péče u rodin s vážným onemocněním
Ing. Bc. Bc. Monika Kolková, vedoucí pracovník Centra provázení, FN Brno, Dětská nemocnice, Paliativní podpůrný tým
Domácí péče versus Domácí hospic
Mgr. Lenka Prokšová, MBA, metodička zdravotních služeb, Diecézní charita Brno
Význam nutričního terapeuta v léčbě nefrologických pacientů
Pavlína Pařízková, nutriční terapeut, FN Brno
12:20 – 13:00 Přestávka
13:00 - 15:00
Fyziologie stresu
MUDr. Kateřina Fialová, Ph.D.
Volbou k síle - metoda One brain 3in1 concepts
MUDr. Petra Novotná
Podpora a rozvoj kreativního myšlení u nadaných žáků s využitím digitálních technologií Téma kreativity ve vzdělávání je na jedné straně obtížně uchopitelnou proklamací, na straně druhé představuje základní požadavek na to, jak má edukace vypadat, zvláště pokud jde o práci s nadanými žáky, ať již na druhém stupni základních škol nebo na středních školách. Cílem semináře bude společně s učiteli téma kreativního přístupu k práci s informacemi a k učení uchopit, především v kontextu digitálních technologií – od blogů a interaktivních nástěnek, přes aplikace na tvorbu myšlenkových map až po využití umělé inteligence v běžné práci ve třídě. Příklady budou voleny především z předmětů humanitních a z informatiky, což ale nevylučuje zapojení učitelů jiných aprobací.
O lektorovi: Michal Černý působí jako odborný asistent na Katedře informačních studií a knihovnictví FF MU v Brně, dlouhodobě se podílí ale také na vzdělávání budoucích sociálních pedagogů na dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. Odborně se profiluje v oblasti informační gramotnosti, technologií ve vzdělávání a změn, které tyto fenomény přinášejí do cílů vzdělávání. Původním vzděláním je středoškolský učitel. Je autorem více než dvou desítek knih (nejen) pro učitele a bezpočtu popularizačních i vědeckých článků.
Aktivita se koná na SŠSE Brno, Trnkova 113, Brno - Líšeň dne 16. 2. 2023 od 8:00 do 15:00 hodin.
Program:
1. Představení školy
2. Ukázky programu, simulace
3. Předávání zkušeností
4. Prohlídka odborných učeben v OV
5. Diskuse a závěr
M-dílna pro pedagogy ZŠ a nižších gymnázií
Mozaiky známé i neznámé
Lektor: Mgr. František Horňák
začátek: 15:00
Na M-dílně nahlédneme do vizuálního světa, v němž není třeba slov, jen hledání a nalézání jeho vnitřních souvislostí. Ćekají nás mozaiky, parkety, teselace, vitráže, patchwork, posvátná geometrie ... Od geometrie v rovině přejdeme s mozaikami i do vyšších dimenzí: povrchy Platonových a Archimedových těles, vícedimenzionalní mozaikové dílky ve vícedimenzionálních prostorech. Čeká nás výlet do matematického světa za veškerou architekturou i designem předmětů každodenního života. Vstoupíme do geometrického světa mozkolamů a zatím nezodpovězených otázek.
M-dílna je realizována vrámci kíčové aktivity „Podpora gramotností", část „Matematická gramotnost” v rámci projektu Implementace KAP JMK II, registrační číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/
M-dílna pro pedagogy
lektor: Mgr. Pecl Jiří, Ph.D.
Mohou projektové čtvrtletní (či pololetní) práce z matematiky nahradit obvyklé písemné ověřovací práce?
Na několika příkladech si takové práce představíme. Ukážeme si, jak se studenti sekundy vypořádali s úkolem vyřešit financování pořízení nemovitosti, nákup stavební parcely a stavebního materiálu, budeme se také věnovat projektům starších studentů, jejichž výstupem byly výukové materiály pro spolužáky či vlastní nápady na téma kombinatorika, pravděpodobnost a statistika. Pozornost také zaměříme na přípravu projektů, kritéria jejich hodnocení i na zpětnou vazbu.
M-dílna je realizována v rámci kíčové aktivity „Podpora gramotností", část „Matematická gramotnost” v rámci projektu Implementace KAP JMK II, registrační číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/
Otevřené supervizní setkání pro pedagogy základních a středních škol. Supervize je bezpečná, laskavá a obohacující zkušenost. Supervizor se nachází v roli průvodce, který pomáhá supervidované skupině vnímat a reflektovat vlastní práci a vztahy a nacházet nová řešení problematických situací. Cílem supervize je vyšší uspokojení z práce, zvýšení její kvality, efektivity a prevence profesního vyhoření.
Odborný seminář - Digitální svět kolem nás
Dne 23.02.2023 v době 09:00-13:00 h se uskuteční odborný seminář partnerů projektu „Implementace KAP JMK II“, s registračním číslem CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0017177, který proběhne Střední škola informatiky, poštovnictví a finančnictví Brno, Čichnova 982/23 p.o. s tématem Kybernetická bezpečnost.
Program odborného semináře:
Prosím o přihlášení účastníků do 06.02.2023 přes IS Pro Manager zde. Doporučujeme účast i osob, které „pečují“ o kybernetickou bezpečnost v organizaci.
Kybernetická bezpečnost na středních školách – anotace
Každá organizace je do jisté míry unikátní a má tak i do jisté míry specifické potřeby v oblasti kybernetické bezpečnosti. Z uvedeného důvodu neexistuje žádné jednoduché a specifické „one size fits all“ řešení použitelné pro vybudování efektivního zabezpečení, které by bylo možné aplikovat v libovolném prostředí. Neznamená to však, že by neexistovaly obecnější metodiky vycházející z generické dobré odborné praxe, které nás mohou při volbě efektivních opatření vést, a to bez ohledu na specifické požadavky legislativy nebo oborových standardů.
V rámci tohoto odborného semináře se zaměříme na zřejmě nejznámější z těchto metodik – CIS Critical Controls – popíšeme si její principy a možnosti použití a projdeme legislativní požadavky na střední školy v oblasti kybernetické bezpečnosti v souvislosti se směrnicí NIS2 (do míry, do níž bude ze strany NÚKIB o těchto požadavcích v době konání workshopu rozhodnuto).
Těšíme se na setkání
Za realizační tým projektu Implementace KAP JMK II
Radomír Pernica
Vážená paní ředitelko, vážený pane řediteli,
zveme vás, vaše koordinátory ICT, vedoucí předmětové sekce IT a učitele ICT na Konferenci Centra odborného vzdělávání Informačních technologií.
Konference je pořádána pod záštitou Mgr. Jiřího Nantla, LL.M., náměstka hejtmana Jihomoravského kraje.
Konference se koná v úterý dne 28. února 2023 v prostorách Střední průmyslové školy Brno, Purkyňova, příspěvkové organizace
Program konference:
Dopolední blok přednášek
Odpolední blok workshopů (z uvedené nabídky si při prezenci můžete zvolit jednu z možností pro každý blok)
Panelová diskuze
13:00-15:00
Lektoři: Petra Mařádková
Máte ve třídě mimořádně nadaného žáka? Pro nadané žáky je typické, že často zažívají přetlak myšlenek a vnitřní neklid. Často též zažívají pocity úzkosti a jinakosti. Mají problémy se začleněním se a uvědoměním sama sebe. Slyšeli jste někdy o mindfulness? Jedná se o empiricky ověřenou metodu, jejíž přínos je prokazatelně podložen neurovědeckými výzkumy poslední doby. Během semináře získáte krátké teoretické a zejména praktické zakotvení v teorii mindfulness. Naučíte se základní techniky všímavosti – krátké meditace, které budete moct využít v praxi. Jednoduchými a krátkými cvičeními pomůžete žákům zlepšit jejich koncentraci, zvýšit odolnost proti stresu a lépe zvládat stresové situace. Mindfulness je vhodné praktikovat nejen s konkrétním žákem, ale zejména s celým třídním kolektivem, kdy z benefitů meditací může čerpat celá třída. Dostanete praktický návod, jak podpořit pozitivní klima v konkrétní třídě.
Lektorky: Mgr. et Mgr. Marie Burešová, Mgr. Leona Winklerová
Otevřené supervizní setkání pro pedagogy základních a středních škol. Supervize je bezpečná, laskavá a obohacující zkušenost. Supervizor se nachází v roli průvodce, který pomáhá supervidované skupině vnímat a reflektovat vlastní práci a vztahy a nacházet nová řešení problematických situací. Cílem supervize je vyšší uspokojení z práce, zvýšení její kvality, efektivity a prevence profesního vyhoření.
Zveme vás na další z řady seminářů pro pedagogy se zaměřením na nejaktuálnější hrozby kyberprostoru.
Přednášet bude opět náš oblíbený etický hacker Ing. Jan Nguyen z firmy DoxoLogic s.r.o.
Pořádný raut a příjemná atmosféra zajištěna. Těšíme se na vás!
OA a SŠP Veselí nad Moravou
Máte ve třídě mimořádně nadaného žáka? Pro nadané žáky je typické, že často zažívají přetlak myšlenek a vnitřní neklid. Často též zažívají pocity úzkosti a jinakosti. Mají problémy se začleněním se a uvědoměním sama sebe. Slyšeli jste někdy o mindfulness? Jedná se o empiricky ověřenou metodu, jejíž přínos je prokazatelně podložen neurovědeckými výzkumy poslední doby. Během semináře získáte krátké teoretické a zejména praktické zakotvení v teorii mindfulness. Naučíte se základní techniky všímavosti – krátké meditace, které budete moct využít v praxi. Jednoduchými a krátkými cvičeními pomůžete žákům zlepšit jejich koncentraci, zvýšit odolnost proti stresu a lépe zvládat stresové situace. Mindfulness je vhodné praktikovat nejen s konkrétním žákem, ale zejména s celým třídním kolektivem, kdy z benefitů meditací může čerpat celá třída. Dostanete praktický návod, jak podpořit pozitivní klima v konkrétní třídě.
Lektorky: Mgr. et Mgr. Marie Burešová, Mgr. Leona Winklerová